Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

   «Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Εξειδίκευση στελεχών, εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών ενηλίκων»

 

Εισαγωγή

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο «Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Εξειδίκευση στελεχών, εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών ενηλίκων» διάρκειας 410 ωρών.

Επιστημονικά Υπεύθυνος είναι ο Δρ. Αζαρίας Μαυρόπουλος, Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Α.Π.Θ., με μεταδιδακτορική έρευνα στο  Materials and Engineering Research Institute (MERI), Sheffield, UK. Έχει συμμετάσχει, ως επιστημονικά υπεύθυνος ή ως κύριος ερευνητής, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση περισσοτέρων των τριάντα (30) ερευνητικών και αναπτυξιακών εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ενώ έχει σημαντικό συγγραφικό έργο σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια, στον τομέα της τεχνολογίας προηγμένων υλικών,  της εκπαίδευσης ενηλίκων, της αξιολόγησης της εκπαίδευσης και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Στο πρόγραμμα διδάσκουν Πανεπιστημιακοί εξειδικευμένοι στα επιμέρους  γνωστικά αντικείμενα καθώς και εξωτερικοί συνεργάτες, πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ενηλίκων με εμπειρία στις επιμέρους θεματικές ενότητες.

 

Στόχος του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η επιμόρφωση των στελεχών και εκπαιδευτών της μη τυπικής εκπαίδευσης καθώς και των εκπαιδευτικών  της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Πιο συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες μετά το πέρας της επιμόρφωσης θα επικαιροποιήσουν και θα αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους σε θέματα που αφορούν:

  • την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη
  • τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • το επαγγελματικό περίγραμμα και την αξιολόγηση του εκπαιδευτή ενηλίκων σε προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • τις αρχές και τη μεθοδολογία εκπαίδευσης και μάθησης Ενηλίκων και την Δυναμική της ομάδας
  • την σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας
  • την Συμβουλευτική στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

 

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εν ενεργεία και υποψήφια στελέχη  καθώς και εκπαιδευτικούς/εκπαιδευτές της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης που επιθυμούν να επικαιροποιήσουν και αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους σε θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Πιο  συγκεκριμένα το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  •  Διευθυντές, υποδιευθυντές και στελέχη Δημοσίων και Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ., Ι.Ι.Ε.Κ).
  • Εκπαιδευτές Δημοσίων και Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ., Ι.Ι.Ε.Κ).
    Εκπαιδευτές Ενηλίκων στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.).
  • Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που εμπλέκονται στο μεταλυκειακό έτος- τάξη μαθητείας
  • Εκπαιδευτικούς, Διευθυντές, Υποδιευθυντές, ΕΠΑΣ Ο.Α.Ε.Δ
  • Εκπαιδευτές ενηλίκων πιστοποιημένους ή μη από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. που θέλουν να ασχοληθούν με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

 

Δομή του προγράμματος

Το πρόγραμμα, αποτελείται από δύο θεματικές ενότητες ενότητες.

 

Η 1η ενότητα που θα διαρκέσει 2,5 μήνες, είναι συνολικής διάρκειας 200 ωρών και αποτελείται από έξι υποενότητες.

Η 2η ενότητα του προγράμματος θα διαρκέσει 4,5 μήνες και είναι διάρκειας 210 ωρών. Οι εκπαιδευόμενοι/ες στην ενότητα αυτή θα εκπονήσουν ερευνητική εργασία που θα αφορά την διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών επιλεγμένoυ πληθυσμού-στόχου και τον σχεδιασμό εκπαιδευτικού προγράμματος της ειδικότητάς τους.

Οι εκπαιδευόμενοι/ες επιλέγουν εάν θα παρακολουθήσουν μόνο την πρώτη ή και τις δύο ενότητες του προγράμματος.

 

1η  ΕΝΟΤΗΤΑ: αποτελείται από τις παρακάτω έξι υποενότητες

1η  Εισαγωγή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη : Θεσμικό πλαίσιο – Φορείς

  • Εννοιολογική αποσαφήνιση (τυπική, μη τυπική εκπαίδευση, άτυπη μάθηση, διά βίου μάθηση, αρχική και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση κ.λπ.)
  • Νομοθεσία - Φορείς Το Ευρωπαϊκό και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
  • Ο ρόλος των δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
  • Η σύγχρονη εκπαιδευτική πολιτική για τη διά βίου μάθηση μέχρι το 2020

 

2η Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 

  • Διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών
  • Εργαλεία διερεύνησης εκπαιδευτικών αναγκών
  • Σχεδιασμός προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • Υλοποίηση προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • Αξιολόγηση προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

 

3η  Ο εκπαιδευτής ενηλίκων σε προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

  • Επαγγελματικό περίγραμμα εκπαιδευτή ενηλίκων
  • Χαρακτηριστικά και προσόντα του εκπαιδευτή ενηλίκων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
  • Εκπαιδευτικό ή μαθησιακό συμβόλαιο
  • Αξιολόγηση – Αυτοαξιολόγηση σε προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

 

4η Αρχές και μεθοδολογία Εκπαίδευσης και Μάθησης Ενηλίκων – Δυναμική της ομάδας

  • Αρχές αποτελεσματικής μάθησης Ενηλίκων –Χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευομένων – Κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής
  • Μέθοδοι, τεχνικές και μέσα διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
    Δυναμική της ομάδας
  • Επικοινωνία στην ομάδα – Γλώσσα σώματος

5η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και αγορά εργασίας

  • Εννοιολογική αποσαφήνιση (απασχόληση, απασχολησιμότητα, πρακτική άσκηση, μαθητεία κ.λπ.)
    Ευρωπαϊκές και Εθνικές πολιτικές για την απασχόληση
  • Η πρακτική άσκηση ως μέσο προώθησης της απασχολησιμότητας των αποφοίτων στην αγορά εργασίας
  • Ο θεσμός της μαθητείας ως μέσο σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας

6η Συμβουλευτική στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

  • Εισαγωγή στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας
  • Ο ρόλος του Συμβούλου Σταδιοδρομίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
  • Τεχνικές στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας

 

2η  ΕΝΟΤΗΤΑ: Πρακτική εφαρμογή στον σχεδιασμό εκπαιδευτικού προγράμματος

Οι εκπαιδευόμενοι/ες θα εκπονήσουν ερευνητική εργασία που θα αφορά την διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών επιλεγμένου πληθυσμού-στόχου και τον σχεδιασμό εκπαιδευτικού προγράμματος της ειδικότητας τους, που θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις

 

Α’ φάση: Εντοπισμός του πληθυσμού-στόχου και κατασκευή εργαλείου διερεύνησης των εκπαιδευτικών αναγκών του.

 

Β’ φάση: Πιλοτική εφαρμογή του ερευνητικού εργαλείου – Εξαγωγή αποτελεσμάτων.

 

Γ’ φάση: Σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος.

 

Μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος

Οι θεματικές ενότητες θα αναπτυχθούν με την αξιοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, e-learning του Α.Π.Θ.

Για κάθε μία από τις ενότητες εκπαίδευσης και μάθησης οι εκπαιδευόμενοι/ες θα παρακολουθούν βιντεοδιαλέξεις και θα συμμετέχουν σε ασκήσεις και μελέτες περιπτώσεων.

Μέσω της σχετικής πλατφόρμας, θα εξασφαλίζεται η διαρκής πρόσβαση σεκατάλληλα προσαρμοσμένο στις αρχές της ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσηςεκπαιδευτικό υλικό καθώς και στη σχετική βιβλιογραφία.

Επίσης προβλέπεται η λειτουργία ομάδων συζητήσεων (forum), για αλληλεπίδραση των εκπαιδευομένων με τους εκπαιδευτές τους και μεταξύ τους και για καθοδήγηση και επίλυση αποριών.

Στο πρόγραμμα διδάσκουν Πανεπιστημιακοί εξειδικευμένοι στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα καθώς και εξωτερικοί συνεργάτες, πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ενηλίκων με εμπειρία στις επιμέρους θεματικές ενότητες.

 

Παροχές του προγράμματος

  • Μοριοδότηση για διορισμό εκπαιδευτικών
  • Μέγιστη Μοριοδότηση  σε εκπαιδευτές και στελέχη για την συμμετοχή τους σε προκηρύξεις στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΣΕΚ)
  • Εκπαιδευτικό υλικό (βιντεoδιαλέξεις, παρουσιάσεις powerpoint, e-bοoks, σημειώσεις, βιβλιογραφία)
  • Οδηγός μελέτης
  • Βεβαίωση συμμετοχής
  • Πιστοποιητικό Επιμόρφωσηςμε τις αντίστοιχες μονάδες ECTS
  • Μοριοδότηση  σε εκπαιδευτές και στελέχη για την συμμετοχή τους σε προκηρύξεις στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΣΕΚ)

 

Κόστος Συμμετοχής

Tο κόστος συμμετοχής ανέρχεται στο ποσό των 228 Ευρώ ανά ενότητα. Το κόστος συμμετοχής και για τις δύο ενότητες ανέρχεται στο ποσό των 456 Ευρώ .

 

Εκπτωτική πολιτική

  • ΑΜΕΑ, έκπτωση 20% (360 Ευρώ για δύο ενότητες, 180 Ευρώ για μία ενότητα)
  • Άνεργοι με κάρτας ανεργίας σε ισχύ, έκπτωση 12% (400 Ευρώ για δύο ενότητες, 200 Ευρώ για μία ενότητα)
  • Προσωπικό Α.Π.Θ., έκπτωση 12% (400 Ευρώ για δύο ενότητες, 200 Ευρώ για μία ενότητα)
  • Εκπαιδευτές ΙΕΚ, έκπτωση 12% (400 Ευρώ για δύο ενότητες, 200 Ευρώ για μία ενότητα)
  • Εκπαιδευτικοί ΕΠΑΛ, έκπτωση 12% (400 Ευρώ για δύο ενότητες, 200 Ευρώ για μία ενότητα)
  • Εκπαιδευτικοί ΕΠΑΣ Ο.Α.Ε.Δ 12% (400 Ευρώ για δύο ενότητες, 200 Ευρώ για μία ενότητα)
  • Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί 12% (400 Ευρώ για δύο ενότητες, 200 Ευρώ για μία ενότητα)

 

Οι παραπάνω εκπτώσεις δεν ισχύουν αθροιστικά